ikona wczytywania strony

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Rawiczu

ikona - Dofinansowane przez Unię Europejską Link do platformy epuap Link do BIP

Jesteś tutaj: Strona Główna ❯ Aktualności ❯ Rusza nabór wniosków: „AKTYWNY SAMORZĄD” - OBSZAR E – POMOC W KONTYNUOWANIU REHABILITACJI W FORMIE WENTYLACJI DOMOWEJ.
← Powrót do strony głównej
← Powrót do wszystkich artykułów z menu "Aktualności"

Aktualności

Ikonka symbolizująca artykuł

Rusza nabór wniosków: „AKTYWNY SAMORZĄD” - OBSZAR E – POMOC W KONTYNUOWANIU REHABILITACJI W FORMIE WENTYLACJI DOMOWEJ.

2024-10-26
pfron-aktywny samorzad

Od dnia 28 października 2024 r. do dnia 30 listopada 2024 r. można złożyć wniosek na DODATEK DO ENERGII ELEKTRYCZNEJ DLA OSÓB KORZYSTAJĄCYCH Z KONCENTRATORA TLENU LUB RESPIRATORA.

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Rawiczu informuje, o wdrażaniu przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych inicjatywy zapowiadanej przez Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych i zatwierdzonej przez Radę Nadzorczą PFRON (uchwała nr 7/2024 z dnia 19 czerwca 2024 r.), a polegającej na dofinansowaniu ze środków PFRON do energii elektrycznej dla osób z niepełnosprawnością korzystających z koncentratora tlenu lub respiratora.
 

KTO MOŻE UZYSKAĆ ŚRODKI NA DOFINANSOWANIE ENERGII ELEKTRYCZNEJ?

Osoba posiadająca stopień niepełnosprawności (w przypadku osób do 16 roku życia - orzeczenie o niepełnosprawności), która korzysta z koncentratora tlenu lub respiratora w ramach świadczenia udzielanego przez ośrodek domowego leczenia tlenem lub ośrodek wentylacji domowej. tj. pod opieką zespołu długoterminowej opieki domowej dla pacjentów wentylowanych mechanicznie lub pod opieką poradni/ośrodka/ zespołu domowego leczenia tlenem.

KTO JEST WNIOSKODAWCĄ, KTO MOŻE ZŁOŻYĆ WNIOSEK?

Wniosek można złożyć:

  • we własnym imieniu – gdy osoba jest pełnoletnia i ma zdolność do czynności prawnych,
  • w imieniu i na rzecz osoby niepełnoletniej – gdy jest się rodzicem lub opiekunem prawnym tej osoby,
  • w imieniu i na rzecz osoby pełnoletniej nie posiadającej zdolności do czynności prawnych – gdy jest się opiekunem prawnym tej osoby,
  • w imieniu osoby udzielającej Ci pełnomocnictwa (notarialnego lub w zwykłej formie pisemnej – wzór takiego pełnomocnictwa znajdziesz pod adresem: Pełnomocnictwa w SOW w zwykłej formie pisemnej - portal informacyjny SOW (pfron.org.pl)) lub w załącznikach do wniosku

    GDZIE ZŁOŻYĆ WNIOSEK?

    Wniosek można złożyć w Systemie Obsługi Wsparcia finansowanego ze środków PFRON (SOW): https://sow.pfron.org.pl/ oraz papierowo w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Rawiczu ul. Dworcowa 1, 63-900 Rawicz

    Wnioski o dofinansowanie będą rejestrowane i obsługiwane w formie elektronicznej w ramach systemu obsługi wsparcia finansowanego ze środków PFRON (SOW).

    Wpisane raz do systemu SOW dane Wnioskodawca będzie wykorzystywał w kolejnych wnioskach (duplikowanie danych na kolejne okresy refundacji), co ułatwi aplikowanie.

    W JAKIM TERMINIE ZŁOŻYĆ WNIOSEK?

    Od dnia 28 października 2024 r. do dnia 30 listopada 2024 r.

    Kolejne terminy przyjmowania wniosków będą ogłaszane na  stronie www.pfron.org.pl   oraz na naszej witrynie internetowej pcprrawicz.pl zakładka Aktualności.

    JAKI JEST PRZEDMIOT POMOCY?

    Jest to dodatek na pokrycie kosztów opłaty za energię elektryczną w formie refundacji kosztów energii elektrycznej, związanych ze zwiększonym jej zużyciem w związku ze stałym, intensywnym korzystaniem z koncentratora tlenu lub respiratora.

    JAKA JEST WYSOKOŚĆ POMOCY?

    100 zł miesięcznie.
    Możemy zrefundować koszty poniesione od dnia 1 lipca 2024 r.
    Okres objęty refundacją kosztów opłaty za energię nie może być dłuższy niż 6 miesięcy (600 zł) i krótszy niż 3 miesiące (300 zł). Przysługuje tylko jeden dodatek za każdy miesiąc w roku. Można złożyć maksymalnie 4 wnioski w roku.

    Przykładowo:
    jeśli złożysz wniosek w październiku 2024 r., to może on obejmować dodatek za miesiące: lipiec-wrzesień (3 miesiące – 300 zł),
    jeśli złożysz wniosek w listopadzie 2024 r., to może on obejmować dodatek za miesiące: lipiec-październik (4 miesiące – 400 zł),
    jeśli wniosek złożysz np. w styczniu 2025 r., to może on obejmować dodatek za miesiące: lipiec-grudzień (6 miesięcy – 600 zł),
    jeśli wniosek złożysz np. w marcu 2025 r., to może on obejmować dodatek za miesiące: wrzesień-luty (6 miesięcy – 600 zł).
     

JAKIE DOKUMENTY NALEŻY DOŁĄCZYĆ DO WNIOSKU?  - skan lub kopię orzeczenia o niepełnosprawności (w przypadku osób do 16 roku życia) lub o stopniu niepełnosprawności

-  akt urodzenia dziecka – jeśli sprawa dotyczy dziecka,

- dokument stanowiący opiekę prawną – jeśli sprawa dotyczy osoby pod opieką prawną,

- pełnomocnictwo (notarialne albo w formie pisemnej zwykłej) - jeśli sprawa dotyczy osoby, która ustanowiła takie pełnomocnictwo,

- zaświadczenie potwierdzające korzystanie z respiratora lub koncentratora tlenu (zgodnie z wzorem udostępnionym w naborze)

UWAGA
Podstawą do wypłaty dodatku w ramach wniosku jest zaświadczenie podpisane (wraz z pieczątką imienną) przez lekarza lub lekarza specjalistę lub fizjoterapeutę lub pielęgniarkę z zespołu realizującego świadczenie długoterminowej opieki domowej dla pacjentów wentylowanych mechanicznie lub pod opieką poradni/ośrodka/ zespołu domowego leczenia tlenem, lub opieczętowane przez świadczeniodawcę (placówkę medyczną, która realizuje dla Ciebie opiekę domową) i podpisane przez osobę upoważnioną przez tę placówkę.

- nie trzeba gromadzić rachunków potwierdzających wnoszenie opłat za energię elektryczną – wiemy, że potwierdzenie korzystania z koncentratora tlenu lub respiratora oznacza, że takie koszty są rzeczywiste,

-dodatek zostanie przyznany  na podstawie kompletnego, podpisanego wniosku i przekazany na wskazany we wniosku rachunek bankowy.

Więcej informacji o programie uzyskasz klikając w link poniżej:
https://www.pfron.org.pl/o-funduszu/programy-i-zadania-pfron/programy-i-zadania-real/aktywny-samorzad/komunikaty/dodatek-do-energii-elektrycznej-dla-osob-korzystajacych-z-koncentratora-tlenu-lub-respiratora/

Załączniki:

  1. Wniosek AS obszar E 2024 (druk) (plik pdf 174KB)
  2. Pełnomocnictwo w formie pisemnej zwykłej (plik pdf 100KB)
  3. Odwołanie pełnomocnictwa w formie pisemnej zwykłej (plik pdf 102KB)
  4. Zaświadczenie o korzystaniu ze świadczenia zdrowotnego- do wypełnienia ręcznego (plik docx 136KB)
  5. Zaświadczenie o korzystaniu ze świadczenia zdrowotnego- do wypełnienia ręcznego (plik pdf 282KB)
  6. Zaświadczenie o korzystaniu ze świadczenia zdrowotnego- do wypełnienia elekronicznego (plik pdf 1210KB)
  7. Informacja o przetwarzaniu danych osobowych (RODO) (plik pdf 133KB)
Zobacz także: starsze artykuły z menu "Aktualności" (archiwum)
Link do zdań realizowych z budżetu państwa lub państwowych funduszy celowych
Link do Projekt: „STOP COVID-19. Bezpieczne systemy społeczne w Wielkopolsce”
Link do Projekt: „Wsparcie dzieci umieszczonych w pieczy zastępczej w okresie epidemii COVID-19”
Link do Wielkopolski Regionalny Program Operacyjny
Link do Przetwarzanie danych osobowych
Link do Europejski Fundusz Społeczny
Link do Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Poznaniu
Link do Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
Link do Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej
Link do Rzecznika Praw Dziecka
Link do Starostwo Powiatowe w Rawiczu

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Rawiczu

ul. Dworcowa 1
63-900 Rawicz
tel./faks: (65)546-43-33, (65)546-73-75

Link do platformy epuapLink do bipPolityka prywatnościDeklaracja dostępności